Ақыл-ой азығы

Өтетін уақыты: 16 қазан-2 қараша

Біз 2019 жылдың 17 қарашасынан бері өмір сүре бастаған жаңа шындық қоғамдық кеңістікті қайта қарауымен ерекшеленеді. Адам мен қаланың кездесу орны саябақтардан, мұражайлар мен театрлардан көшелер мен супермаркеттерге ауысты. Осы жаңа және ескі қоғамдық кеңістіктердің қиылысында адамның екі өмірлік қажеттігі ирониялық түрде тоғысады: бір жағынан, біз тамақ пен серуендеусіз, екінші жағынан, мәдениет пен өнерсіз өмір сүре алмаймыз.  Жаңа этикет ережелері мен нормаларын басшылыққа ала отырып, Еуразиялық мәдени альянс Esentai Gourmet-пен бірге қазіргі өнер көрмесін онымен басқа жағдайларда кездесу қиын жер - гастраномда ұйымдастырды. 13 суретші мен бір театр тамақтану, тұтыну, брэндинг және әрине, пандемия тақырыбына байланысты өнер туындыларын сол немесе басқа тәсілмен жасайды. Көрме CEC ArtsLink қолдауымен ARTBAT FEST заманауи өнер фестивалінің 10 жылдығына арналған бірқатар мәдени бастаманың бөлігі ретінде өтеді. 

 

Суретшілер:

Елена и Виктор Воробьевтар, Молдақұл Нарымбетов, Зоя Фалькова, Анвар Мүсірепов,  “Тырнағыды тарт!" арт-группасы, Шайкенова Айсұлу, Гафурова Марина, Балнұр Нүсіпова, Аида Әділбек, Тұрбай Мұратбек, Бақыт Бүбіқанова, Темірхан Дария, Фатима Өмір, Яхьяров Тахир, Виолетта Богданова, Бауыржан Сәбитов, "Дәлме-дәл әрекет" инклюзив театры лабораториясы, Ләззат Ханим, Валерий Руппель

 

Кураторлар: Оля Веселова және Владислав Слудский 

 

2020 жылдың 16 қазанындағы перформанстар

 

19:00 - 19:45 – Дәлме-дәл әрекет ет Вавилонский Шопинг

19:30 – 20:00 – Бақыт Бүбіқанова Себуші

20:15 – 21:00 – Дәлме-дәл әрекет ет Вавилонский Шопинг

Елена және Виктор Воробьевтар

 

Ессіз шай ішу, 2004

 

Жылтыр қағазға фотосурет басып шығару

 

4 панель

Әрқайсы 120 х 80 см 

 

5-тен 1-нің көшірмесі +1 AP 

 

"Ессіз шай ішу" жұмысы еру арқылы жасалатын туынды әрекеті: бір кесе мұзға қайнаған су құйылады және шай ешқашан қайнатылмайды. Бұл эксперименттің нәтижесі камераға түсіріледі, содан кейін пайдасыз болып көрінетін сабақ өнер тарихында болады. Воробьевтар бұған дейін өмірдің осындай сюжеттерін "Күздің Жылдам Жасалуы", 2004 жылғы "Қысқы Сублимация нысаны" және тағы басқаларын "күнделікті және рухани" арасындағы шекараны бұлыңғыр етуге деген құлшыныспен жасаған. Мүмкін суретшілер рәсімді күнделікті іс-әрекетті байланыстыратын құбылыс ретінде (киім үтіктеу, шай қою, шай ішу) және өмірдің өнер сияқты сирек кездесетін көрінісі ретінде зерттейтін болар. 

 

Арнайы ETAGE MAG үшін суретшілермен сұхбат

Ләззат Ханим 

 

“Тәтті әрі суық”, 2020

Кенеп май 

40 x 30 см

Ләззат Ханим 

 

Атаусыз, 2020

 

Кенеп май 

40 x 40 см

Ләззат Ханим 

 

Атаусыз, 2020

 

Кенеп май 

40 x 40 см

Бұл картиналардың гиперреализмі көрерменнің назарын біздің шындық тініне, кәдімгі заттар мен жағдайларда жасырынған біртүрлі беймазалыққа аударады. Өмірдің әдеттегі ағыны кенеттен суретшінің көзіне түскен таңғажайып детальмен үзіліп, таныс затқа бұрынғыдай қарау кенет мүмкін болмай қалады.

Виолетта Богданова 

 

Жоспар бойынша емес, 2020

 

ағаш-талшықты тақта, дәретхана қағазы, жұқалтыр, тушь, пастель, көкнәр

 

105 х 80  см

 

Бұл бейнелі шығарма пандемияның алғашқы апталарында сұранысы күрт артқан маңызды заттардан жасалған. Дәретхана қағазы мен жарма өнімдері басқа мақсаттарда қолданылады, қазіргі заманғы тиімділік пен ұтымдылық логикасын бұзады. Капиталистік машина көбінесе бізді fomo (fear of missing out) сезінуге мәжбүр етеді, ал қоғам қазіргі кезде жалпыға бірдей қабылданған жетістік стандарттарына сәйкес келмеудің ащы дәмін сезеді.

Анвар Мүсірепов 

 

"Қойдың басын жеп жатқанда", 2017

 

Видеоинсталляция 

 

Ұзақтығы: 5 мин 27 сек

 

Америкалық суретші және поп-арт әкесі Энди Уорхол әйгілі видеоны түсірген, онда ол 5 минут ішінде гамбургер жеп, артынан америкалық өмір салтының символына айналған кока-кола ішеді. Жас суретші Мүсірепов те дәл солай жасайды, гамбургерді қошқардың басымен алмастырады, бірақ кока-коланы сол күйі қалдырады. 1990 жылдары базарлардың ашылуымен жаһандану ұлттық дәстүрлермен қызық араласып, бір нәрсе екіншісіне айналды. Олар барлық уақытта бірін-бірі алмастыра бермейтін болса да. Мүсірепов фонға "жасыл бояуды" қалдырады, бұл процестердің шындығы медиа белсенділікке қаншалықты тәуелді екенін, брендтер белгілі бір ортаға қалай локализацияланғанын және бұл орта брендтерді қалай өзгертетінін көрсетеді.

 

Суретшімен сұхбат

Видео

Молдақұл Нарымбетов 

 

Жұт”, 2001

Ағаш-талшықты тақтадағы акрил, қолданылған шиналар

110 x 138 см

 

Нарымбетов бұл жұмысты 20-шы жылдардың аяғы мен 30-шы жылдардың басындағы ұжымдастыру саясатының салдарынан туындаған Қазақстандағы аштықтың ауыр тақырыбына арнады. Бір кездері көшпелі халық өмір салтын бірден отырықшылыққа өзгертуге мәжбүр болды. Осы көреген емес саясаттың нәтижесінде мал мен азық-түлік қорлары азайып, миллионға жуық адам қаза тапты (кей бағалау бойынша 2 миллионнан асады). Картинаның ортасында өлген сиыр, ал артқы жағында түйелер силуэті мен Қазақстан тарихының сол кезіндегідей ауыр көк түстің қою реңктері бар күннің қызылданып батқаны бейнеленген. 

 

Суретші каталогын жүктеу

Зоя Фалькова

 

Rare, 2019-2020 

 

керамика, пигмент, глазурь 

 

көлемі өзгереді 

 

Керамикалық стейктер жасалу техникасы тұрғысынан да (сазды илеуге арналған матаның іздерін көре аламыз) және керамикалық заттарға қолданылатын сұлулық пен функционалдық өлшемдері тұрғысынан да өте ашық. Бұл - эстетика, мақсат және өнердің "жасалуы" туралы әңгіме.

 

Фалькова көбінесе құмырсқалар, жармалар, ет және өсімдіктер сияқты биоматериалдармен жұмыс істейді. Бұл стейктер оның тілі инверсиясының бір түрі және бұл серияда ол жансыз нәрсені (керамика) жанды нәрсеге (ет) айналуға мәжбүр етеді.

 

Зоя Фалькованың Buro 24/7 дайындаған жеке көрмесіне шолу

"Тырнағыңды тарт" арт-группасы (Ирина Дмитровская мен Вероника Тришина)

 

After Party, 2020 

 

объект және фотопринт 

Көлемі өзгереді 

 

Суретшілер өнім жапсырмаларын пандемия басталғанға дейін түсірілген адамдардың фотосуреттерімен алмастырды. Бұл архив шартты түрде әдеттегі тұтыну себетінің ішіндегі заттарда орналасқан, онда суретшілер кешке сауыққа керектінің бәрін салады. Бұл жұмыста  әлеуметтенуді сағыну, қол тигізбеу және құшақтаудың болмауы көрініс табады.

Шайкенова Айсұлу

 

Бесік, 2020

 

50 х 70 см

 

рэдимейд, темір рама, қармақбау, пластик 

 

Ньютон бесігі – бұл психологияда күйзелісті жеңілдету үшін жасалған қарапайым және танымал құрылғылардың бірі. Карантин кезінде көптеген мекеме мен кәсіпорын жұмысына тыйым салынды, адамдар дағдарысқа тап болды. Ұсынылған өтемақы негізгі қажеттіктерге бағытталды. Шайкенова карантиннің алғашқы толқыны кезіндегі адамдардың мінез-құлқын бақылай отырып, қарақұмық, дәретхана қағазы, макарон, маска және резеңке қолғап сияқты тауарлар мен өнімдердің тыныштандыратын әсерін байқады.

Марина Гафурова 

 

Дамыған елдердің қазіргі өнеріне бенчмарк-талдау

(Кошут, Уорхол, Раушенберг), 2020

 

фото басып шығару, акрил 

Көлемі өзгереді

 

Концептуалист Джозеф Коссут, поп-арт суретшілері Роберт Раушенберг пен Энди Уорхолдың үш әйгілі туындыларына үш түрлі оммаж. Олардың визуал тілін жергілікті контекске бейімдеу жергілікті материалдар мен Гафурованың таңдаған мағыналары арқылы жүзеге асады. Осылайша, Кошуттың бір және Үш Орындықтары Қазақстан шоколадына, Кэмпбелл Уорхолдың консервіленген сорпасы Цин-Каз томат пастасы банкасына айналады, ал Раушенбергінің Овердрайвы "Сұлтан" макаронының иконографиясын қолданады.

Балнұр Нүсіпова

“Достархан”, 2019 

 

интерактив инсталляция, қозғалыс датчиктері, проектор, керамика, ағаш

өлшемдері өзгереді, үстелдің диаметрі - 110 см

 

Корей салаты, драник, іркілдек, бауырсақ және басқа да азық-түлік тамақ болып қана есептелмейді, олар әртүрлі адамның өзара әрекеттесу объектісіне айналады. Кез келген адам жұмыстың бір бөлігі бола алады, бұл – интерактив. Қарны ашса, тамақтан алады, ұлттық ас толы тарелкелерге қол тигізіп музыка ойнайды. Олардың әрқайсы Қазақстан картасынан көрермен тағамына қолы тиген және осы жерде тұратын халықты көрсетеді. 

Аида Әділбек

Violator vol.2, 2020

Диаметрі 5 см болатын 100 шоколад

Шығарма Violator жобасының жалғасы. Онда Әділбек "бұзушы" сөзі Қазақстанның және бүкіл әлемнің қазіргі заманғы шындығында нені білдіретіні туралы сұрақ қояды. Бүгінде кейбір ережені "бұзғаны үшін" бұлтартпау шарасын алуға болады, ал басқа бұзулар үшін ешқандай жауапкершілікке тартылмай,  бақытты өмір сүре бересіз. Қарама-қайшылықты қазіргі заман біздің бәрімізді бұзушылар және жеңімпаз деген қорытындыға әкеледі.

Мұратбек Тұрбай 

 

2020, 2020

 

чипсы қаптамасы, полиэтиленнен, жылдам дайындалатын таңғы астан жасалған жіптен тігілген кесте  

100 х 100 см

 

Күнделікті өмірде біз күн сайын полиэтилен қалдықтарының көп мөлшеріне тап боламыз. Жас суретші Мұратбек осы материалды қайта өңдеудің  эстетикалық тәсілдерін ойластырады және пластикалық қаптамаларды бөлек ұзын жіптерге кеседі, содан кейін оларды жарқын коллажда тоқиды. 

Дария Темірхан 

 

“Зеңгі Баба”, 2020

 

саундарт

 

Төрт- түліктің пірілері қазіргі заманда сүрсе деген сұраққа жауап беру.

 

Қазіргі уақытта жануарлар рухы болса, не болар еді? Бұл жұмыс вербальды дәстүр және оның интернеттен кейінгі дәуірдегі бейімделуі туралы. Рухтарды цифрлық кеңістікке жылжытсақ және олардың әдеттегі өмір салтын жалғастырсақ, не болады? Аңыз бойынша Зеңгі баба құптан намазынан кейін зікір айтқан. Оның дәл осы әдетін суретші Темірхан супермаркеттің ет бөлімінде қайта тірілтеді. Ол үшін алдын ала өз зікірін айтып, оны аудиоға жазып алады. Ол мұны аңыз бен қазіргі уақыт арасындағы шегара өшуі үшін, адамдар азық-түлік сатып алып жатып жанураларды қорғаушыларды ұмытпас үшін істейді. Оның ішінде саналы тұтыну туралы тағы бір рет ойланармыз деген жасырын үміт бар.

Фатима Өмір

 

“Чи” World Unity 2020, 2020

пластик құбырлар, дәретхана қағазы, төсеніш

3 х 4 м

Пандемия адамдарды және елдерді бір-бірінен оқшаулады, бірақ планетаны ортақтық пен эмоция арқылы біріктірді. Дүниежүзі ағзасына сипаттай алмайтын меланхолия макродеңгей – мемлекет масштабында да, микро – әр жеке алынған тұлға ретінде де түсті.

Дәретхана қағазы орамынан жасалған төсеніш көрерменді тыныштануға, осы жыл сияқты біртүрлі және абсурд тәсілмен бірігуге шақырады. 

Балнұр Нүсіпова 

Бауыржан Сәбитов

 

Чмоперы, 2020 

 

авторлық құқығы қорғалған фотосуреттері бар бірегей шоперлердің шектеулі шығарылымы

 

Өнер, дизайн, сән, сәулет және тіпті тамақ бір-бірімен байланысты және өзара байланысты. Бұл – ойлау процесінің бір түрі, соның арқасында идеядан физикалық нәрсе пайда болады, үлгі мен қате, шеберлік және эмпирикалық тәжірибе арқылы бірнәрсе нашар немесе жақсы болып шығады. Сәбитов пен Нүсіпова Алматының ғимараттары мен көшелері бейнеленген арнайы шоперлер сериясын шығарады, бұл қала тұрғындарын экологиялық материалдарды пайдалануға, полиэтилен пакеттерін көп лақтырмауға және қандай әдемі қалада тұратынымызды ұмытпауға шақырады.

Валерий Руппель

 

“Саяси ботаника”, 2006

 

Қарындаш, қағаз, А3

 

Қырғыз суретшісі Валерий Руппельдің Қызғалдақ Революциясы немесе Саяси Ботаника сериясы төңкерістен кейінгі қызғалдақтардың жаңа түрлерін "анықтайды". Серия қоғамда осы атыздағы әр гүлге қатысты болған физикалық және метафизикалық қайта құруларды зерттейді. 

Ұлан Жапаров

"Нан-Ұрсын", 2007

"Нан-Ұрсын" перформансының жұмыс эскизі

A4, гель-қалам

2007 жылы "Демалыс аймағы" жобасы аясында жүзеге асырылған Қырғызстан суретшісі үшін ерекше "Нан-Ұрсын" перформансының жұмыс эскизі (жоба кураторлары - О.Шаталова мен Т.Огобаев).

Перфоманстар

 

Баха Бүбіқанова

 

Себуші, 2020

 

банандар, арнайы киім  

ұзақтығы: 40 мин 

 

Пандемия мәдениеттің бір бөлігі саналатын бос уақыт индустриясына қатты әсер етті. Қоғам кенет мәдени процестерге параллель өмір сүре бастады. Екінші жағынан, көптеген жаман және мағынасыз нәрсе кетті, бірақ бұл жалған адасу, өйткені жақсылық пен зұлымдық арасындағы күрес әрдайым жалғасады. "Не ексең, соны орасың" деген концепция бойынша супермаркет аймағына суретші акция-облигацияларды емес, бананның қабығын егеді. Банан қабығында тұрған ештеңе жоқ сияқты, оны тіпті тыңайтқыш ретінде де қолданады, бірақ топырақ басқа, нәтижесі мен салдары да бөлек. 


 

Катя Дзвоник, “Дәлме-дәл әрекет” инклюзив театры лабораториясы 

 

Вавилон Шопингі, 2020

 

ұзақтығы: 40 мин 

 

Бұл жобада "қарапайым" және "ерекше" адамдар арасындағы шегараны өшіруге тырысамыз, олар кездесіп, сөйлесуі үшін кеңістік пен мүмкіндік береміз – супермаркет кеңістігінде. Нейротип адамға мысалы, азық-түлікке бару күнделікті нәрсе болса, ментал ерекшелігі бар адамға бұл өзінше бір "квест", оқиға болуы мүмкін. Көбіне ол мұны жалғыз өзі жүзеге асыра алмайды. "Дәлме-дәл әрекет" лаобраториясының ерекше артистерінің дүкенде бір де бір рет біреу ертпей жүрген кезі болған емес, олар азық-түлік қойылған сөрелерге бағдар ала алмайды. 

 

Сондықтан біз көрермендер мен біздің ерекше артистерімізге шын мәнінде кездесіп, "басқаны" көру үшін, сөйлесуге тырысып, қысқамерзімді ерекше микроәлем құру үшін уақытты бірге өткізуді, "Вавилон шопингісіне" баруды ұсынамыз. Онда әңгімелесу мен әдеттегі күнделікті іс ерекше айқындыққа ие болып, перформатив өнердің бір бөлігіне айналады. 

© 2018 by International festival of contemporary art ARTBAT FEST